Voedingsvoorlichting bij

salad-791891_1920
Stress, hormoondisbalans
IMG_1367
menopauze, overgang
salad-5904093_1920-1024x819
gewichtsbeheersing

Begeleiding op maat

Begeleid ik je met het doel om gewicht te verliezen dan hanteer ik de richtlijnen van de BGN. Ik hanteer hierbij een gezonde en kijk op gewicht en voeding, omdat gewichtsbeheersing van veel meer factoren afhankelijk is dan een abonnementje op de sportschool en rauwkost eten. 

Er is geen gemiddelde mens, en ieder heeft zijn eigen soortelijk gewicht. Het vitale gewicht waar je je gezond en fit bij voelt. Geen afvalwedstrijd, geen irreële verwachtingen, maar gezond eten, bewegen en leven voor de langere termijn met (eventueel) gewichtsverlies als meevaller. 

Mijn begeleiding is aangevuld met kennis over gedrag, zo verander je je voedingspatroon en leefgewoonten duurzaam. Met resultaten op de langere termijn.

Ook kijken we naar de onderliggende oorzaken van het overgewicht. Hoe is het ontstaan? 

 

Voor Fit door de overgang en voeding bij een hormoondisbalans geldt hetzelfde. Er is geen gemiddelde mens. Je ontvangt adviezen en tips voor gezond eten en leven. Waar moet je op letten? Hoe vang je een hormoondisbalans op? Wat zijn belangrijke voedingsstoffen? Welke beweging past bij deze levensfase? Hoe blijf ik op gewicht?

 

Voeding is erg belangrijk wanneer je veel stress ervaart. Stress verstoort veel processen in het lichaam, zoals je slaap, de aanmaak van hormonen (serotonine) en de opname van voedingsstoffen. Juist nu je de bouwstoffen zo nodig hebt. Hoe ga je hier op een gezonde manier mee om? Welke voeding kost te veel energie en kun je bijvoorbeeld beter een tijdje niet eten?

‘Het is prettig praten met Marjon; ze stelt weloverwogen vragen, luistert goed en geeft nuttige feedback. Ook is ze meelevend en enthousiast.’

Dorien