Voeding en leefstijl in de overgang

Hormoondisbalans

Tijdens de overgang verandert de hormoonbalans in je lichaam. De vruchtbaarheid verdwijnt. Iedere vrouw gaat door deze fase. De een merkt er nauwelijks iets van en de ander heeft jarenlang last van klachten.

Veel vrouwen die te maken hebben met lichamelijke en mentale klachten tijdens de overgang zoeken begeleiding bij voeding en leefstijl in de overgang.

 

Drie fasen

De overgang bestaat uit drie fasen (perimenopauze, menopauze en postmenopauze. Tijdens deze fasen merk je allerlei hormonale veranderingen. Hierdoor kun je last hebben van opvliegers, stemmingswisselingen, gewichtstoename, gewrichtspijnen, nachtelijk zweten, slecht slapen, vergeetachtig, spierpijn, urineverlies, droge huid en meer.

Gemiddeld duurt de gehele overgang 4 tot 6 jaar, maar dat kan enorm verschillen per vrouw.

 

 

Ga voor vitaliteit en je optimale gezondheid

Het beste wat je kunt doen is goed voor jezelf en je lichaam zorgen. Let op je voeding, eet bepaalde voedingsmiddelen minder en andere meer, eet meer verzadigende voeding, manage je vetweefsel, zorg goed voor je darmen, slik wat je tekort komt, beweeg actief en bouw voldoende herstelmomenten in.
 

Zo helpt het traject Voeding & leefstijl in de overgang

Met de vragenlijsten en online intake stel ik vragen om bepaalde zaken uit te sluiten of juist als oorzaak aan te wijzen. We kijken wat je lichaamstype/constitutie is en je algemene gezondheidstoestand. Op basis van je antwoorden starten we met het traject, volledig op maat, afgestemd op de hormoonveranderingen tijdens de overgang.