Creatieve werkvormen

Waarom praten niet altijd voldoende is

We praten veel met elkaar, met vrienden, met collega’s en ook met coaches en psychologen. Als het even niet lekker gaat met je gezondheid en gezond leven of je hebt net even wat te veel meegemaakt, zoals een scheiding, een verlies, een baan die je niet ligt, ruzie met een collega, praat je hierover met een vriend(in), coach of psycholoog.

Toch kan het zijn dat je neerslachtig, gestresst, onzeker, boos, besluiteloos of rusteloos blijft.
Erover praten blijkt niet voldoende.

 
Je merkt dat woorden niet altijd kunnen omschrijven wat er bij jou van binnen speelt.

 

Met creatieve werkvormen lukt dat vaak wel. Creativiteit is voedend en verhelderend. Creatief bezig zijn maakt moedig, geeft een vrij gevoel, inspireert. Tekenen, schilderen, collages maken en creatief schrijven helpen je bij je persoonlijke ontwikkeling door verbinding te maken tussen je binnen- en buitenwereld.

Je werkt actief aan jezelf, aan je gezondheid en welbevinden. Een goede basis om op voort te bouwen.

Bovendien zorgt creatief bezig zijn zonder prestatiedruk voor de broodnodige ontspanning!

 

Creatieve werkvormen als aanvulling en in overleg met jou! 

 

 
Gaan we dan alleen maar knutselen en tekenen tijdens de begeleiding?

Nee, natuurlijk niet. Als professioneel counsellor-psycholoog leer ik je manager te worden van je eigen overgangsproblemen.

Mijn begeleiding is niet sturend, maar aansporend bij het het maken van keuzes. Het doel is altijd verandering.

Met gesprekken, voedings- en leefstijladviezen, eventueel aangevuld met creatieve werkvormen help ik je inzicht te krijgen in en te ondersteunen bij je overgangsproblematiek. Zo neem jij weer de touwtjes in handen.

Je boekt vlot resultaten met een lange houdbaarheidsdatum.