Ontbijtje met warm fruit

Voor je energiehuishouding kun je de dag eigenlijk niet beter beginnen. Voldoende fruit. Vitamines en natuurlijke suikers om je cellen van brandstof te voorzien.

En ook kruiden zoals kaneel (stabiliseert de bloedsuikers), gemberpoeder (een echte oppepper) en kruidnagel (verwarmend). Maak je het af met ongezouten noten en/of zaden/pitten en een schep kokosyoghurt? 

Je blijft de hele dag energiek en vitaal!

 

 

Ingrediënten:

  • 1 a 2 stuks fruit, denk daarbij aan appel, peer of banaan, schoongemaakt en in stukjes (niet te klein)
  • handje rozijnen of krenten
  • kokosolie
  • kruiden: kaneel, gemberpoeder, kruidnagel, of koek- en speculaaskruiden, naar smaak
  • 1 handje ongezouten noten en/of geroosterde zaden en pitten
  • kokosyoghurt (niet per se nodig)
 

Bereiding:

Verwarm een pan en smelt de kokosolie (niet te veel, ongeveer een theelepel). Voeg de fruit met de kruiden toe. Bak aan tot het fruit warm genoeg is. Niet te lang!

Doe het fruit met kruiden in een schaaltje, strooi er de noten en/of zaden en pitten overheen. Maak af met een schep kokosyoghurt.