IJs in warme tijden

Aardbeienbanaankokosijs

Je hebt je voorgenomen om gezonder te eten, dus met minder suikers en overbodige toevoegingen.

En dan is het 30 graden, gevoelstemperatuur 42 graden, dus bloedje-heet en je hebt toch zin in ijs. Maar ja, ijs uit de vrieskist in de supermarkt bevat veel suiker…

Heb je een staafmixer met hakmolen? Of een blender? De redding is nabij!

 

Oh en die banaan? Die is rijk aan kalium, een mineraal dat heel belangrijk is voor een gezonde bloeddruk en gezonde bloedvaten. Ook niet verkeerd bij warm weer…

Extra happy word je met dit ijs, want de banaan zorgt extra toevoer van serotonine. Bij stress hebben we daar een tekort aan en vaak krijgen we dan zin in snell koolhydraten. Ook is banaan een goede bron van tryptofaan (slaap lekker) en magnesium. Een mooie combinatie voor onze hersenen.

Wat heb je nog meer nodig?

 
1 banaan ingevroren in plakjes
– 1 kopje bevroren aardbeien
– ongeveer 150 ml kokosmelk
– geduld

 

Hoe maak je het?

Doe de banaan, aardbeien en kokosmelk in de hakmolen en laat het even staan (iets ontdooien). Zet de staafmixer erbovenop en hakken maar. Af en toe moet je het mengsel wat doorroeren, maar in een mum van tijd heb je heerlijk ijs.

 

Tips

  • Schaaf er wat pure chocolade (72%) over …
  • Zeg tegen huisgenoten dat het NIET lekker is …
 

Smul smakelijk!

Lees hier meer over mijn begeleiding: